به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

علی مطهری مطلب زیر را منتشر کرده است

سوال:اخیراً یکی از نمایندگان مجلس، با تهیه طرحی خواستار ممنوعیت پخش اعترافات تلویزیونی و رادیویی شده است؛ ارزیابی شما از این طرح پیشنهادی چیست؟ باتوجه به این‌که قانون درباره روال رسیدگی به پرونده‌ها صراحت دارد و حقوق متهمان به‌روشنی مورد اشاره قرار گرفته است، آیا به‌راستی خلاء قانونی در این راستا منجر به پخش چنین اعترافاتی شده است؟
طرح خوب و لازمی است و من هم آن را امضا کرده‌ام. در واقع نیازی به قانون عادی ندارد و قانون اساسی ما این کارها را اجازه نمی‌دهد ولی چون به فصل سوم قانون اساسی که درباره حقوق ملت است توجه نمی‌شود مجبوریم قانون عادی تصویب کنیم. شکنجه در قانون اساسی منع شده است ولی می‌بینید که درباره متهمان ترور دانشمندان هسته‌ای اعترافات غیرواقعی تحت شکنجه گرفته شده و از صدا و سیما پخش شده است.
کسانی که دست به این کارها می‌زنند تصور غلطی از حفظ نظام دارند و در واقع دوستی‌های خاله خرسه با نظام انجام می‌دهند.
سوال:آیت‌الله مطهری و امام راحل و سایر بزرگان نظام و انقلاب چه نظری درباره موضوعاتی مانند اعترافات تلویزیونی اجباری داشتند و چه ارزشی برای حقوق متهمان چه متهمان سیاسی و چه سایر متهمان قائل بودند؟
روشن است که آنها با این روشها موافق نبودند. قطعاً مقام رهبری هم موافق نیستند و اینها خودسرانه این کارها را انجام می‌دهند. شهید مطهری چند روز بعد از پیروزی انقلاب در یک سخنرانی می‌گویند من در نخست‌وزیری بودم، شنیدم یکی از برادران پاسدار می‌گفت حیف است گلوله صرف بازماندگان رژیم شاه کنیم. بعد ایشان می‌گوید این حرف درست نیست، ما حق تعرض به یک مجرم و حتی قاتل بیش از آنچه در دادگاه مجازات برای او تعیین شده نداریم. با کارهای خلخالی هم مخالف بودند و در چند مورد جلوی او را گرفتند ولی همان طور که می‌دانید خیلی زود شهید شدند.

 

علاالدین بروجردی درگذشت محمدکاظم محمدزاده قاری بین‌المللی قرآن کریم  را تسلیت گفته است.

بهروز نعمتی هفته نیروی انتظامی را تبریک گفته است

محمود صادقی  مطالب زیر را به اشتراک گذاشته است

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی مطالب زیر را منتشر کرده است

فریده اولاد قباد از برگزاری انتخابات هیأت رئیسه فراکسیون زنان مجلس خبر داده است

  اولادقباد به عنوان رئیس ابقا شد
انتخابات هیأت رئیسه فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی برگزار شده و فریده اولادقباد بار دیگر به عنوان رئیس این فراکسیون انتخاب شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، انتخابات هیأت رئیسه فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
براساس این گزارش فریده اولادقباد به عنوان رئیس، ناهید تاج الدین به عنوان نایب رئیس اول، سمیه محمودی به عنوان نایب رئیس دوم، سکینه الماسی به عنوان دبیر اول، زهرا سعیدی مبارکه  به عنوان دبیر دوم و سیده حمیده زرآبادی به عنوان سخنگوی این فراکسیون انتخاب شدند.
فریده اولادقباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد سایر تغییرات اعمال شده در ترکیب این فراکسیون، گفت: خانم سعیدی مبارکه که عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز بوده به عنوان رئیس کمیته بودجه این فراکسیون نیز انتخاب شد تا بتوانیم در زمینه تامین بودجه لازم برای ارتقای حوزه زنان و خانواده در کشور هم در سال 98 و هم 99 گامی اثرگذار برداریم.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در این نشست خانم خدیجه ربیعی هم به عنوان رئیس کمیته محیط زیست و کشاورزی این فراکسیون انتخاب شد.

 سیده حمیده زر آبادی  مطلب زیر را منتشر کرده است

 

علی ابراهیمی  مطلب زیر را به اشتراک گذاشته است

 

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی  تصویری از توئیت خود منتشر کرده است

مصطفی کواکبیان  مطلب زیر را از مراسم قرعه‌کشی نوزدهمین دوره مسابقات لیگ‌ برتر کشتی منتشر کرده است

کواکبیان در مراسم قرعه‌کشی نوزدهمین دوره مسابقات لیگ‌ برتر کشتی آزاد و فرنگی کشور:
امیدوارم با دیپلماسی فعال وزارت امور خارجه و وزارت ورزش و جوانان صاحب کرسی در کنفدراسیون جهانی باشیم
می‌توان طوری برنامه ریزی کرد که کشتی‌گیران ما هیچ‌گاه در مقابل کشتی‌گیران اسرائیل غاصب قرار نگیرند